Bedömningspunkter |
Victoria Secret (Arlanda) |
Sky Bridge (Arlanda) |
Bik Bok (Sollentuna) |
Saker att tänka på Fick vi ögonkontakt? Hur var hälsningen? Erbjöds vi hjälp?
|
Ögonkontakt, hon kom fram direkt när hon såg att vi kom in. Hon frågade om vi sökte efter något speciellt och annars sa hon att det bara var att säga till om vi behövde hjälp. |
När vi kom in i Sky Bridge så var det två personer som stod vid kassan dom kollade knappt på oss dom stod bara där. Efter en stund så nickade gubben i kassan till oss men sen inget mer. Vi kanske var inne o butiken i 4-6 minuter och ingen person kom fram. När vi gick ut sa dem i alla fall hejdå. |
I Bikbok i Sollentuna tyckte jag att dem hade jätte bra ögonkontakt och service. Dem kom fram direkt hälsade frågade om hjälp visade sina nya saker dem hade fått in. Dem frågade om vi kollade på något speciellt och när vi provade någoting kunde dem tipsa om mer olika slags kläder. |
Första intrycket vid det personliga mötet?
|
Det första intrycket när vi kom in var att hon såg glad ut. Man märkte att hon såg oss det var inte så att hon var otrevlig eller att hon bara stod på sin plats och inte kom fram, utan hon bemötte oss direkt när vi klev in genom ingången. |
Det första intrycket tyckte jag inte var bra alls för att jag såg att dem knappt märkte oss när vi klev in i butiken. Jag fick inte ögon kontakt med någon först jag hade gått runt en stund i affären. Blev lite beskviken att ingen kom fram utan dem stod stilla bakom kassan. |
Jag tyckt första intrycket var bra för att dem visade att dem såg mig dem hälsade och det var ett varmt välkomnande och dem pratade, dem stod inte tysta och bara kollade på oss. |
Personalens attityd
|
Personalen hade en bra attityd hon var glad, trevlig och hennes kroppspråk var helt okej hon log och såg inte uttråkade ut. Hon kom fram direkt när hon såg oss och började prata. Hon var absolut välkomnande. |
Personalens attityd såg jag inte så mycket av dom hade huvudet ner i skärmen annars så såg jag dem varken le eller hälsa. Mannen bakom kassan sa hejdå när vi klev ut ur butiken, minns inte om han kollade mig i ögonen eller om han fortfarande hade ögonen på skärmen. |
Attityden var bra och dem log det var mer än en personen som kom fram och ställde frågor. Dem var trevliga och hade ett intresse av vad JAG ville ha dem tipsade och kollade vilka kläder jag valde så dem kunde hjälpa till. Sökte jag något speciellt så kollade dem storlekarna på plaggen jag skulle ha. |
Personligt bemötande?
|
Deras bemötande har jag skrivit i dem andra rutorna. |
Bemötandet var ju inte okej. Varken någon som kom fram eller hade ett varmt välkomnande. |
Bemötandet var ju bra för att dem kollade oss i ögonen och pratade med oss. Dem var uppmärksamma om jag behövde hjälp med något eller hade några frågor. Dem fanns alltid till hands. |
Vilken service erbjuds?
|
Jag fick pröva dem olika parfymerna som fanns där och hon visade mig dem som var mest köpta alltså dem populäraste. |
- |
Jag fick pröva massor av kläder och dem visade också deras nya plagg som kommit in |
Förbättringar?
|
Det finns inte så mycket som jag kan komma på vad Victoria Secret kan ändra på ställde inte några frågor och bad aldrig om hjälpa. Jag var aldrig inne i affären så länge så har inte så stor uppfattning om personalen. |
Tycker dem borde förbättra en hel del. Dem borde kolla folket som kommer in i ögonen. Komma fram ifrån kassan, ställa frågor, fråga om man behöver hjälp med något eller fråga om man söker något speciellt. Visa att man är positiv och visa att kunderna syns. |
Tror inte dem kan förbättra så mycket mer, tyckte dem gjorde ett bra jobb både med servicen, attityden och deras bemötande. Plus att de var mycket trevlig. |
Betygssättning
|
Betyget Victoria Secret fick var 3/5 |
Betyget Sky Bridge fick var 1/5 |
5/5 |