1. Servicearbete
Deras service går mycket ut på att ge ett personligt bemötande. Det skall alltid vara rent på hotelllt och ha en bra hygien som utför en bra service för kunden. Servicen dem gör också att dem visar att kunderna är synliga, dem hälsar dem varmt välkomna, kan visa runt och försöker starta konversationer med kunderna.
 
2. Kundanpassat
Personalen utgår efter vad kunderna vill. Om kunden vill ha två sängar men bara råkat boka med en säng så löser personalen det på snabbast och bästa sätt. Personalen anpassar sig efter kundens behov.
(kundens önskemål) 
 
3. Säljetik
De har en god säljetik för att dem hjälper kunden så fort något problem uppstår och gör allt för att kunden ska bli nöjd. Dem pratar inte dåligt om sina konkurrenter. Dem ger ärliga svar och håller sig säkert till reglerna och lagarna.
 
4. Planera, Organisera och utföra
Om någon skulle bokat en konferans så planerar och organiserar personalen så bra som möjligt så personerna som ska ha konferansen blir så bra som möjligt. Till exempel om personerna ska sova över så bokar dem in dem och kollar vilket konfernas rum som passar till antalet folk som kommer. Dem planerar och organiserar helt enkelt efter deras önskemål och antalet personer som kommer.
 
5. Arbetsmetoder 
Personalen delar upp arbetsuppgifterna 
Vissa jobbar i köket, någon jobbar i receptionen, ekonom som har hand om bokningar, räkningar och pengarna.  Man har olika arbetsplatser där man jobbar.
 
6. Lagar
Hotellt följer dem lagarna som är.
Om det skulle vara så att någon blir för berusad så är dem tvugna att be dem gå, blir personen hotfull så får dem kontakta polisen. Dem har hälsoinspektioner då och då som kommer och kollar hygienen i hotellet.
 
//Mathilda
 

studiebesök på hotell Kristina

Allmänt Kommentera
1. Servicearbete
Deras service går mycket ut på att ge ett personligt bemötande. Det skall alltid vara rent på hotelllt och ha en bra hygien som utför en bra service för kunden. Servicen dem gör också att dem visar att kunderna är synliga, dem hälsar dem varmt välkomna, kan visa runt och försöker starta konversationer med kunderna.
 
2. Kundanpassat
Personalen utgår efter vad kunderna vill. Om kunden vill ha två sängar men bara råkat boka med en säng så löser personalen det på snabbast och bästa sätt. Personalen anpassar sig efter kundens behov.
(kundens önskemål) 
 
3. Säljetik
De har en god säljetik för att dem hjälper kunden så fort något problem uppstår och gör allt för att kunden ska bli nöjd. Dem pratar inte dåligt om sina konkurrenter. Dem ger ärliga svar och håller sig säkert till reglerna och lagarna.
 
4. Planera, Organisera och utföra
Om någon skulle bokat en konferans så planerar och organiserar personalen så bra som möjligt så personerna som ska ha konferansen blir så bra som möjligt. Till exempel om personerna ska sova över så bokar dem in dem och kollar vilket konfernas rum som passar till antalet folk som kommer. Dem planerar och organiserar helt enkelt efter deras önskemål och antalet personer som kommer.
 
5. Arbetsmetoder 
Personalen delar upp arbetsuppgifterna 
Vissa jobbar i köket, någon jobbar i receptionen, ekonom som har hand om bokningar, räkningar och pengarna.  Man har olika arbetsplatser där man jobbar.
 
6. Lagar
Hotellt följer dem lagarna som är.
Om det skulle vara så att någon blir för berusad så är dem tvugna att be dem gå, blir personen hotfull så får dem kontakta polisen. Dem har hälsoinspektioner då och då som kommer och kollar hygienen i hotellet.
 
//Mathilda